Friday, November 11, 2011

Jatuh Cinta On The Spot


Harharharhar Jatuh Cinta On The Spot. Aku 1st time dengar sebab terbaca status mukabuku adik aku. I wonder how was it feels... mungkinkah sama dengan perasaan Jatuh Cinta Pandang Pertama?? wait?? do I even believe on such thing?? Nah.... yeah I do.. (^__^)

Duh... aku gadis normal okeh.. wajar lah kalau pernah merasa perasaan jatuh cinta.. tapi untuk jatuh cinta pandang pertama, aku sendiri x ingat. hahahaha well, as I said.. aku gadis normal.. biasa lah kalau mata bundar terlebih bila tengok jejaka kachak.. at least aku x terliur okeh tengok perempuan.. as I said...... aku gadis normal..

Tapi, aku rasa aku faham la juga perasaan dan maksud both situations.. FAHAM okeh.. bukan benar MERASA. beza itu.. sila alert.

Here is my opinion.. aku rasa most of us had our love at first sight when we were young. by young I mean, soooo young.. paling koman masa sekolah rendah. atau kalau untuk mereka yang gatal lebih, mungkin seawal tadika. masa tu, perasaan paling paling paling jujur dan ikhlas aku rasa.... ya la. budak apa sangat taunya? bukan tau pun saiz tetek paling sedap apa, panjang punai paling macho berapa, etc. yang dilihat masa tu, sama ada perihal kechomelan lawan pasangan tu atau pun baiknya hati dan pintarnya dia.. this is what I saw okeh.. ada la sekali aku tanya budak darjah 3 ni, kenapa dia suka budak perempuan yang berkenaan. "dia baik hati & pandai". 

ah, terus teringat iklan Merdeka Petronas. ala, yang budak Cina tu kena tanya pasal budak perempuan yang dia suka tu... (gambar)   

Which then, make me think yang Jatuh Cinta On The Spot lebih banyak berlaku di zaman sudah akil baligh. Berapa ramai la sangat antara kita yang betul-batul jatuh cinta bukan sebab luaran? Beza dengan zaman kanak-kanak, kita tengok gadis/teruna sebab chomel. ya, luaran. tapi, bila sudah akil baligh... kita tengok luar yang jauh lebih dalam.. hahahahaha bangang juga ayat aku ni. ;p well, u kow what I mean.. 

"Saya suka tengok senyuman awak.. really?? ke awak suka tengok bibir saya?? mesti awak rasa cm besh jek kalau dapat gigit kan?? " get what I mean??????? =__='

What ever it is, terpulang la pada individu.. lain orang, lain yang dia rasa. Aku suka coklat, belum tentu aku suka nigga. Selera kita manusia ni bermusim. Datang hidayah, pandai la tu bawa diri ke tempat sepatutnya. Bila Shaitonnirojim berbisik... wallahualam. Pulang balik pada diri sendiri.. sejauh mana kita ikhlas menyanyangi sesorang itu walau hanya disebabkan jatuh cinta on the spot. coz i believe in "tak kenal maka x cinta". unless memang sudah itu jodohnya. 

ok i'm off. lapar membuatkan aku mengarut sampai keluar tajuk. =__='

No comments:

Post a Comment