Wednesday, November 23, 2011

Bila PENAKUT ditarik balik oleh PENAKUT

Beberapa minit yang lalu, twitterjaya kecoh sebentar dengan ceritera yang anugerah Lagu Terbaik AIM yang dirampas Yuna melalui lagu PENAKUT akan ditarik balik. Yuna pun mengiakannya. Sila follow YUNA di twitterjaya kalau tidak percya. 

Yuna Zarai


Sejujurnya, aku x tengok pun AIM baru2 ni. Ok aku tipu. I did watched it actually. Tapi cuma untuk 3o minit pertama. Gila busan dowh AIM tahun ni. Tak lalu aku mau duduk depan tv ngadap AIM tu. I honestly terus g tidur. Bukan sebab Dato Siti Nurhaliza teda yang menyebabkan aku kebusanan tengok AIM tu, tapi memang ada o tanpa Dato CT pun majlis malam tu memang hambar. SO, aku cuma tahu keputusan penuh AIM tu keesokan harinya through OhBulan . Aku terus target untuk tahun Song Of The Year jek.. - Lagu Terbaik. Tuyang aku mau tahu je pun sebenarnya. and I'm glad Yuna menang melalui lagu Penakut tu. Memang lagu tu ohsem. There's something with that song. Memang layak jadi lagu terbaik. But den, aku noticed juga how come Penakut boleh menang tapi tiada menang dalam mana-mana kategori yang berkenaan? SO aku fikir lah juga lagu tu memang terbaik sampai tak perlu menang kategori kecil ut jadi yang terbaik. Which is memang patut macam tu. 

Then hari ni, kecoh seMalaya alkesah penarikan semula award tu. HARHARHARHARHAR serius lawak. boleh pula tarik balik?? gila buruk siku.... Berita awal mengatakan ada kesilapan pengiraan markah penjurian oleh audit. lagi sekali.. HARHARHARHARHAR gila la.... Sungguh menghairankan lagi memalukan. 

Satu perkara lah kan yang aku noticed.. Industri Muzik Malaysia skg sdh lain. Bukan macam dulu. Too much politics I would say. Well, obviously everyone knows siapa Pengerusi RIM.. Aku pernah kot jumpa Enchek Pengerusi tu berkempen untuk PRU beberapa tahun yang lalu. Persetankan hal itu. Yang aku terkilan, kenapa boleh jadi begini? Aku mungkin bukan siapa2 dalam industri. Tapi harus diingat, aku pendengar. Aku pembeli album penyanyi2 tu. Aku punya hak untuk dapat produk yang berkualiti. Bukan produk berpolitik. They said mahu memajukan industri. In what sense they want to do that kalau sistem penjurian sendiri too weak?? I bet orang2 yang berkenaan ni cuma harap makan gaji. Buat kerja, siap, dapat gaji. Last minit pun mampuslah. asal dapat gaji. Paid. Sebab tu kesilapan macam ni boleh jadi. Buat event sikit punya gah kononnya.. Sponsor besar. Tapi takkan kalkulator harga RM15 pun x mampu sedia untuk buat kiraan? Ke dorang ni mengira guna  SEMPOA? Homaigaddddd???? =O

Whatever happen, Yuna deserve a great respect. Dia tidak bersalah. Keberadaan Yuna menerima hakikat (sila rujuk twitter Yuna) saja sudah cukup menunjukkan betapa dia dalam diam kesal dengan apa yang terjadi. Andaikata sekalipun bukan Yuna yang jadi mangsa, even penyanyi Funfair sekalipun... tetap ada rasa kesal. Cuma berharap Yuna tetap akan menghasilkan karya yang berkualiti disebalik rencah politikus yang ada. Hey, aku dengar lagu Yuna years before dia join Mainstream okeh.. I know how good she is. 

Dan Sebenarnya Yuna tidak perlukan orang-orang Penakut untuk maju. 
p/s: Yuna ada degree Lawyer.. mungkinkah akan digunapakai kelebihan itu?? hmmmm.... 

sumber: GUA & Berita Harian

No comments:

Post a Comment