Saturday, November 19, 2011

Review Marathon 7 #Zombijaya

Zombijaya oleh Adib Zaini
Sinopsis boleh baca DI SINI . Shopping beli terus pun boleh.

Zombijaya. Jujur aku tidak punya keikhlasan yang tulus waktu membaca novel FIXI yang satu ini. Satu sebab yang pasti, aku alergik pada Zombi. Serius alergik sampai apa pun yang berkaitan zombi hatta Zombi Kampung Pisang, mahupun Walking Dead yang dipuja ramai itu tidak pernah aku tonton. dan tidak akan! 

tapi kenapa baca Zombijaya? sebab FIXI yang publish. I've told before kan.. aku stalker tegar FIXI. (^__^)

Zombijaya ni 1 yang aku heran, kenapa booleh setebal itu muka surat nya. Walhal cerita itu-itu juga. Zombi makan orang. Survivor berusaha untuk survive. Nipis tetap Nipis. Kerana tebalnya muka surat novel ini, banyak yang aku skip sebenarnya. Duh! tidak lah aku sanggup untuk terus membca bagian2 makan orang ni. Mengimaginasikan betapa dirty nya mulut Zombi dengan muka pucat mata merah gigi taring?? Sorry.. tak kuasa nyah! Alergiknya aku pada Zombi ni sampai perlu spray bilik aku ngan dettol lepas khatam.. Zombi itu kotor. Pembawa penyakit. Bahaya mengalahkan pembawaan penyakit anjing gila yang menggigit. Sila bersihkan diri anda selepas membaca Zombijaya.

No comments:

Post a Comment