Saturday, November 19, 2011

Review Marathon 6 #Ngeri

Ngeri oleh Gina Yap Lai Yoong

Sinopsis boleh baca DI SINI . Shopping beli terus pun boleh.


Ngeri. Ke-6 dari FIXI yang aku rembat. Pertama FIXI yang aku baca yang penulisnya gadis. Penulis berbangsa cina, tapi tulis novel melayu. Gila Seksi der!!! Tapi aku tak dengki pun sebab BM UPSR-PMR-SPM aku A & A1. ;p


at first aku bingung ngan Ngeri ni. Sebab guna "yahoo messenger" style. Cuma 5 minit pertama ja bingung, lepas tu dh boleh catch up... tapi, macam semat pula kalau guna style cmtu. jarang aku baca novel yang guna style "ym" ni. rasa macam baca buku skrip pentas. ah, aku notice paper novel ni. rona cm kuning2 skit. nice.. better dr yg putih melepak tu. =) 


Ngeri tidak sengeri tajuk. penceritaan dan cara pembunuhan memang ngeri. tapi dek kerana aku terlampau berfikir tym membaca, rasa ngeri tu kabur-kabur. jalan cerita ala-ala CSI, sebab tu aku membaca sambil berfikir. Aku peminat tegar CSI (LV-Miami-NY). Bila menonton CSI, aku x pernah konsentret feel. aku konsentret mencari jawapan seblum tiap episod tu tamat. Aku rasa teruja untuk meneka siapa dalang sebelum tamat & terungkai segala misteri. Sebab tu masa ku baca Ngeri, macam2 posisi aku membaca. kejap kiri, kanan, duduk, tiarap, 69, etc. doggy style aja aku tak bleh buat sebab ini bukan novel Syed Warith-style ;p

Sebagai peminat tegar CSI, aku salute Gina Yap Lai Yoong. Mabeles Ngeri ni. tapi next time, sila lebih hidupkan kengerian & keganasan pembunuhan dengan detail yang lebih kick supaya yang berfikir sambil membaca seperti aku ni masih mampu feel keNgerian itu. Well Done girl! 

1 comment:

  1. Salam ngeri! LOL! Saja nak komen-komen beritahu saya dah baca review kamu. Terima kasih atas sokongan anda. Akan saya terus berkarya.

    ReplyDelete