Saturday, November 19, 2011

Review Marathon 5 #Pecah

Pecah oleh Khairulnizam Bakeri
Sinopsis boleh baca DI SINI . Shopping beli terus pun boleh.

Pecah. 1st of all, ini novel FIXI paling aku admire. Paling aku syok baca. Aku serius admire ngan cara penulisan sang penulis. Amat berima disebalik licik dan sangat "Leverage-style" (sila buka cenel 701-astro) storyline. Klasik-macho-bow tie-polkadot feel. 

Cara penulisan Khairulnizam betul-betul mengingatkan aku pada cara aku menulis masa zaman remaja-tanamanggur dulu. ya, aku suka menulis juga. membaca Pecah membikin nafsu mau menulis semula itu naik. tapi, stim itu hilang bila mengingatkan diri ini yang ada saka malas. =__=

ah, Pecah memang fav aku. bukan setakat gaya penulisan yang menggoda aku semata, tapi storyline Pecah tu sendiri. Kepad mereka yang pernah tengok "Leverage", surely akan rasa fun dan stim minda membaca Pecah. Pecah tidak sesuai di baca mereka yang layan Gossip Girl. Novel ini tiada gossip juga babak senggama amat minimal. Herman dan Lidya dewasa yang bisa mengawal nafsu walau dibiar berdua di rumah. 

Mr Khairulnizam Bakeri, sila lah menulis lagi.. dem I adore ur writing =) 

No comments:

Post a Comment