Sunday, November 20, 2011

Review Marathon 8 #Jerat

Jerat oleh Dayang Noor
Sinopsis boleh baca DI SINI . Shopping beli terus pun boleh.

Jerat. Novel ke 8 FIXI yang paling membunuh jiwa aku. Serius, cakap ni.. aku betul rasa macam mau tembak penulis Jerat ni supaya aku boleh ambil alih tempat dia jadi Dayang Noor. After all, nama aku ngan nama dia lebih kurang juga.... senang kaberline.. ;)

Tapi serius, aku sanggup korbankan wajib lengkap 8 jam masa tidur aku kepada cuma 5 jam semata-mata mau khatam novel ni. Bukan kebiasaannya aku untuk membaca novel on weekdays. Tapi Jerat telah menyebabkan aku tidur jam 3 pagi di hari kerja semata kerana mau tahu apa penghujung dan kesudahan jerat yang disimpul. 2 Sebab aku sanggup belot 8 jam waktu tidur membaca jerat. 1: perempuan IT Geek? sexy okeh. aku dengki. aku cuma takat IT Nerd girl. kurang sexy. 2: aku tau Rizwan dalang d 3 chapter awal, tapi instinct aku meronta bilang ending stori ni semacam. curiosity melampau itulah yang membikin aku berjaga malam ut khatam Jerat.  

Lagi sekali aku cakap, aku betul rasa mau tembak Dayang Noor tu dengan pistol menan aku tu. Aku serius tak dapat imagine yang gadis2 dalam Jerat adalah IT Geek. Cool okeh tengok gadis yang pro hacking.. Aku duduk cari rezeki dalam dunia IT. Aku selalu perasan orang kagum bila tengok aku menggodek pc. Aku selalu dapat tengok ekspersi "waaahh" dari client bila aku dpt solve problem gadget dorg, dan bila aku guna bahasa IT.. Betul buat aku kembang bontot.. Jadi bila membaca Jerat, aku jadi dengki ama Shereen & Tash. Bertambah irihati dengan penulis yang rupanya memamng ada latar belakang IT. no wonder dia boleh bercerita dengan sangat sangat sangat baik guna bahasa IT tanpa perlu membingungkan pembaca dengan bahasa gadget yang merapu.

Last, aku irihati dengan Dayang Noor. 
Jangan risau, tidak akan aku Jerat dia.. tapi mungkin akan tembak dia dengan pistol air itu. =__=

No comments:

Post a Comment